I wanna be the Michael Jackson

Creator: 0q938r

Average Rating
2.3 / 10
Average Difficulty
45.0 / 100
[Download Not Available]

Tags:

Needle (1) Avoidance (1) Trap (1) Boss (1) Short (1) RNG (1) Shit (1) Sudoku (2) WTF!!! (1) pinapplegod12 (1)

Screenshots

  • by twoeightfive
  • by twoeightfive
  • by twoeightfive
  • by twoeightfive

Creator's Comments:

0q938r [Creator]
Not semicolon or ;, actually ñ, a SPANISH key, it does not exist in english but a lot of programs always take ñ as semicolon for some reason. Also, forgot to change the controls, sorry for that, my bad :\. You can moonwalk by pressing both left and right keys in the wind attack of the first boss xD. Anyways, twoeightfive is right, don't play this fucking game (anyways, I deleted the link, the executable and the .gmk). Lawatson, wtf???

DelFruit: 1 person favorited this game!

Me: Lolwut?

Anyways, twoeightfive wasted a lot of time typing which is very very stupid!!!!!!!!!! xD
cringe

Read More

[1] Like
Rating: 0.0 0       Difficulty: N/A
Aug 8, 2020

5 Reviews:

twoeightfive
it was 4am, i was checking delicious-fruit.com to find some cool fangames to play before sleep. suddenly, this game appeared, this is a work called "I wanna be the Mickael Jackson", which is made by 0q938r. i got interested on playing this game, because i thought there was a possibility to see mickael jackson moonwalking on a iwbtg fangame, so i downloaded the game. the readme already gives tags for this game, which helped me to make this review, so i don't have to waste a minute of my life writing some tags like "Sudoku". i clicked on the .exe and started the game. the loading screen seems to be the default of the engine, but that's okay because i only downloaded this fangame to see mickael jackson moonwalk. it opens with a really well made title screen with what seems to be the gamemaker8 sample music. it blends really well with the title screen, i must say. i chose my data and started playing. as you can see, mickael jackson forgets how to move, so he tries to do his best to move, jump, and shoot. this is a good way to start the game, and i, as a adventure fangame player, like the way this was done. once he already remembers how to move, he starts his journey to moonwalk. he has to deal with a decent amount of spikes and traps to continue his journey, and it's not an easy task, because the next save point is at the end of the stage. i took a while to make it through this, but it isn't too bad for almost any player. after this, he will fight a multicolor cherry using his gun. the attacks may be hard to avoid for mickael jackson because, as i said earlier, he forgot to move and he just remembered how to do so. however, mickael didn't give up, and he succesfully destroyed the cherry, so he can continue his journey. i really like how the story of the game flows with pretty much everything in the game, i rarely see a game to do that, but this is an exception, so props for that. after that, he is suddenly attacked by a lot of moving cherries, so he can finally move properly. this is a tough section, because you have to master your movement for reaching this far on your journey, but i didn't give up, because i'm a god avoidance player, i cleared melanzana 1500 times, so i knew i could go though this. after a long time of suffering, the cherry returns, the final battle begins. this is legit one of the most epic boss battles i have ever seen in my life, and for a iwbtg fangame, this is really impressive. after he finally kills the giant cherry, the journey's finally over and you finally get your clear screen... however, something's missing. that's right, he never moonwalked. i was looking anywhere for secrets, but there wasn't a single one. i got sad, i got mad, i am really dissapointed with this game. i had to struggle through a lot of trouble to get nothing but a clear screen that no one is gonna care about when i post it on iwc's #clears channel. i really felt empty after the dissapointing ending this game had, and writing this review makes me sad, because this game could have been a 10 if it wasn't for the ending. i then realized, that the game's title was "I wanna be the Mickael Jackson" and not "I wanna moonwalk", which makes me upset. it's a shame that a game that could have been one of the best fangames ever made in the community ended being one of the biggest dissapointments in my life. thanks to this game, i won't be able to have a good sleep. thanks for reading, and please, by any means, don't play this

edit: appareantly 0q938r is right, moonwalk is possible in this game, which means that the story itself doesn't make any sense anymore. this makes it even more dissapointing for me, which means a lot for a game that already dissapointed me than anything else. atleast i got a reason for the game name being "I wanna be the Mickael Jackson" and not "I wanna moonwalk", and i got to see michael jackson moonwalk anyway so nvm

Read More

Tagged as: Needle Avoidance Trap Boss Short RNG Shit Sudoku WTF!!! pinapplegod12
[3] Likes
Rating: N/A       Difficulty: 35 35
Aug 9, 2020
DerpyHoovesIWBTG
If you're going for that sudoku style game, atleast make the link public again lol

Read More

[1] Like
Rating: N/A       Difficulty: N/A
Aug 9, 2020
CanusAntonius
Got quickly annoyed with this, and definitely would not recommend it. Here's a recommended tag straight from the read-me that sums up the game: "shit". The read-me also says "not made to be fun but to be extremely bad and a complete asshole".

X to jump, semicolon for right, K for left.

It accomplishes what it was made for.

Read More

Tagged as: Sudoku
[1] Like
Rating: 2.0 20       Difficulty: N/A
Aug 8, 2020
lawatson
Even though this game was made using a sudoku ideology, it's honestly not half bad. When I went in expecting it to be garbage, I was surprised at how much I enjoyed everything. The level design, although certainly basic and surface levels of annoying, was still fun to play through. The bosses and avoidance segments, although definitely on the prolonged side, had nice attacks and reasonable difficulty. I think this game is ultimately pretty nice for a sudoku-esque game, and it's short enough to not tire you out before you beat it.

Read More

[0] Likes
Rating: 4.9 49       Difficulty: 55 55
Aug 9, 2020